söndag 25 juli 2010

Att dö i förtid...

tack DN (s. 7, sön 25 juli 2010) som så vänligt informerar mig om att jag antagligen kommer att dö i förtid... ja mina odds ser ju inget vidare ut, soffpotatis OCH stillasittande hobby... aj aj aj, ingen bra kombination! Men sanningen är ju den att jag är alldeles helt slut när jag kommer hem på kvällen och så har jag ju min familj och vill gärna träffa dem... så den här dagliga promenaden blir ju aldrig av. Och så hänvisar DN till den där forskningen som säger att i mitt fall skulle inte ens vardagsmotion hjälpa... HOPPLÖST med andra ord!
Så nu blev jag så matt att jag känner att jag måste lägga mig i soffan en stund för att kunna bearbeta detta hemska... sedan väntar scrap resten av dagen...
Men jag ska börja planera lite smått för jag vill att det ska bli som jag vill när jag begravas...
Ha en trevlig söndag :)

3 kommentarer:

  1. Tack för igår! Det var väldigt roligt! KRAM

    SvaraRadera
  2. Oj då, ingen vidare läsning... Lika bra att ta det lugnt då! ;-)

    Tack för en superduper trevlig träff - som vanligt!!
    Kram

    SvaraRadera
  3. Låter inte trevligt alls..vi är många likasinnade...
    Hoppas du hinner visa oss förvaring av dina målade alster...."jag skojar du verkar kunna förstå"
    Kram// Inga

    SvaraRadera