söndag 3 oktober 2010

Här och nu...

Igår kväll hör och häpna hade jag krafter till något mer än äta och slänga mig i soffan när jag kom hem från jobbet (efter att ha storhandlat). Jag gjorde dessa två olika oljor att ha till sallader och smaksättningar. Hade även tänkt lägga in fårost i en blandning av olja, kryddor och vitlök men det fick bli en annan dag.

Idag, Söndag, har jag och Elvira bakat kanelbullar. Magnus skriver för fullt på sin uppsats så kan förkunnade att han gärna hjälper till att äta upp bullarna, Elvira blev lite orolig så hon frågade om han skojade... man kan ju inte veta...


Lite tråkigt är ju att degen ska jäsa hela två gånger men tiden gick ganska fort ändå...

Innan...........................


.......och efter.................
Några bullar senare var det dags för en liten promenad, Elvira håller på att lära sig cykla...

Och så lite äppelplockning på hemvägen...

Om en liten stund ska jag boa in mig i min pysselvrå och göra klart en Lo som jag har påbörjat samt börja på något nytt...
Imorgon är det måndag och en ny och spännande vecka börjar.
Hoppas att din helg har varit trevlig och avkopplande, det har min varit :)
Kram!
PS Har glömt att fota explodingboxen som jag lovat att visa er. Det är mörkt när jag kommit hem nu men jag måste bara göra det för jag blev så nöjd med den. Vill jättegärna göra en till :) Så ha tålamod, den kommer!!







1 kommentar:

  1. Vilken energi!!!

    Bullbak och palla äpplen på samma dag... Och oljan med smaksättning icke att förglömma! Jag hade gärna smakat de där bullarna jag också, men de är väl säkert slut redan...

    Kram,

    Charlotta

    SvaraRadera