tisdag 26 juli 2011

Korsettkort

Korsettkort finns i flera olika varianter, de som är 3d helt och hållet (eller det kanske bara heter korsett då) och så de här andra som sitter på ett kort. Jag såg ett gulligt korsetkort inne hos Yvonne men det fanns ingen mall eller beskrivning. I en engelsk blogg i julas hade jag sett ett liknande fast med pengar i istället för ett tag, men ingen beskrivning där heller så när jag satt och gjorde bh efter mallen jag hittade hos Stephi kom jag på att jag kunde omvandla Bh mallen till korsettmall. Egentligen fick jag rita om en korsett helt enkelt men mallen vad bra att ha som bas och så göra en förläggning av den så att säga.  

Jag tog ett spillpapper i en "ful" färg att experimentera med men jag tyckte att det inte alls blev så tokigt när korsetten blev klar så då jag använde jag den till kortet... 
Jag hade inga dollar tyvärr att stoppa i korsetten men jag visste att jag hade toapapper som ser ut som 1000 kr lappar men det låg hemma och jag gjorde kortet på jobbet (ja, jag har ett väldigt roligt jobb som får göra sådana saker på arbetstid... ) så det fick bli 100 lappar i stället.

Sofia/Jozie visade en bild på ett liknande korsettkort som Jenny gjort (tyvärr ingen beskrivning där heller)
 Det här var ett sådant projekt som jag gillar... jag har ingen aning hur det blir men när det är färdigt så blir jag nöjd! Till skillnad från de projekten där jag har en klar och tydlig bild på hur fint jag vill att det ska bli... och så blir det inte alls fint när det är klart...

Jag har även gjort tre par skor (högklackade) som jag visar snart, har inte fotat dem än.

Ha det bäst i det sköna molninga vädret som vi har här i Stockholm idag!

8 kommentarer:

  1. Men det blev ju JÄTTESNYGGT!!!!!

    Vad du har tålamod - små detaljer som detta skulle jag nog aldrig orka med...

    Färgen favorit dessutom!

    Charlotta

    SvaraRadera
  2. wow!! DUNDERFINT!!!!!!! Mäkta impad

    SvaraRadera
  3. WOW!!! Så himla fint! Genialiskt!

    SvaraRadera
  4. Skitfräckt gillar jättemycket:-D

    SvaraRadera
  5. Så himla läckert, blir så sugen på att testa själv. Tack för inspirationen!!

    SvaraRadera
  6. Everything is very open with a precise description of the challenges.
    It was definitely informative. Your website is very helpful.

    Many thanks for sharing!

    My webpage 골드스터디 - 듣기평가 자료실 - 골드스터디 월별 모의고사 족보 고3 b형 영어 듣기 자료

    SvaraRadera
  7. Hi, all is going sound here and ofcourse every one is sharing
    data, that's in fact excellent, keep up writing.

    my blog; Email Console

    SvaraRadera