onsdag 20 juli 2011

Tandlös tjej

Min älskade dotter Elvira har tappat sin första tand. Jag är så glad (och tacksam) att hon tappade den igår så jag fick vara med om den stora händelsen och se på "gluggen". hade hon tappat den idag hade jag fått vänta en hel vecka innan jag fick se tanden och "gluggen" eftersom hon och M åkte till Gotland tidigt imorse...

Vi hade en jättetrevlig kväll igår, firade Saras namnsdag med middag. Sedan visade jag Elvira Saras tappade tänder som jag har sparat i en liten burk. Jag sa till Elvira att hon också skulle få en fin burk att ha tänderna i men då svarade hon "Men mamma, jag ska ge mina tänder till tanfén". Hon var så förväntansfull inför tandféns nattbesök men aj vilket miss jag ochh agnus gjorde... vi la tanden i ett glas med vatten bredvid Elviras säng. Tanken var förstås att vi skulle byta ut den mot en tia när Elvira hde somnat... Men Magnus kunde inte hitta tian så jag la glaset på vardagsrumsbordet så länge. När han hittade tian la han den i glaset men ingen ställde tillbaka glaset i Elviras rum... ett vrål hördes på morgonen från Elviras rum att tandfén inte alls hade kommit... stackars lilla barn, så som hon hade väntat, första tanden och allt... När hon sedan såg glaset i vardagsrummet sa hon att det var föräldrarna som lagt tian i glaset och inte tandfén. Usch usch för oss...
Kommer och sakna dig min skatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar