söndag 28 mars 2010

söndag...

Hade tänkt gå på bio med Elvira men alla tänkbara barnfilmer började mellan 11.30 - 12. Helt absurd att hinna... så det fick bli Skapande Fritid i Dieselverkstan som började kl 13. det var keramik idag och det var verkligen roligt för Elvira, hon hann göra 4 st föremål, ett hjärta, en snögubbe, ett löv och en fin skål... jag lät henne göra allt precis som hon ville och hjälpte bara till när hon själv bad om hjälp. Bredvid oss satt en kille med sin mormor/farmor och hon hade åsikter om allt och sa exakt hur han skulle göra och dessutom tog över och gjorde det mesta själv... jag tyckte lite synd om pojken men så kände jag igen mig själv för lite så var jag när Sara var liten... mer inriktad på resultatet, att det måste vara snyggt och bra och perfekt. Nu tycker jag att det är självklart att det är viktigt att låta barnen göra det på sitt eget sätt... då kväver man inte deras kreativitet. Så nu för tiden gör det ingenting att lussebullarna, pepparkakorna m m inte blir helt perfekta, de blir fina ändå :)

Efter keramiken ville Elvira gå och äta på Donken men hon ändrade sig på vägen dit och ville ha pizza istället. Så då gick vi och åt pizza i Sickla. Sen gick vi och åt god glass på Tartine i Sickla... svenska jordgubbar- och chokladsmak valde Elvira. Och sen gick vi hem :)

Nu är hon ute med sin pappa och lär sig cykla på sin nya fina rosa cykel.
Och nu ser jag att kl redan är 17.26... fort har denna dagen gått.

2 kommentarer:

  1. Å det låter som en härlig söndag! Här har jag febrilt försökt hinna allt som inte hanns med när jag blev sjuk. Har t.o.m. varit en sväng i skolan och fixat lite...
    Kram på dig!

    SvaraRadera
  2. Vilken underbar söndag ni har hade!!
    Bra att du låter henne skapa själv, det blir ju roligare för alla så och tids nog kommer hon att ställa krav på sig själv ändå...

    (jag har tjyvat ditt snygga roshjärta på ett kort jag gjorde nu ikväll!!)
    Kraaaam

    SvaraRadera